Сільські програми
Програма
соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Підгірненської сільської ради на 2018-2020 рр.
Вступ
Підгірненська сільська об’єднана територіальна громада (далі – громада) утворена 30.11.2017 року, відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» шляхом добровільного об’єднання територіальних громад сіл 2 сільських рад: Підгірненської і Широківської шляхом приєднання до Підгірненської сільської ради.
Адміністративним центром територіальної громади є село Підгірне Василівського району Запорізької області. Юридичною особою та представницьким колегіальним органом громади є Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області, що діє відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та знаходиться за адресою: с. Підгірне, Василівський район, Запорізька область.
Необхідність розроблення Програми соціально-економічного розвитку Підгірненської сільської об’єднаної територіальної громади (далі – Програма) обумовлена:
1) об’єднанням в її складі територіальних громад дев’яти населених пунктів, що належали до двох сільських рад, соціально-економічний розвиток яких планувався/програмувався автономно в межах колишніх сільських рад;
2) нагальною потребою розбудови і модернізації інфраструктури громади;
3) потребою забезпечити збалансований соціальний, економічний і культурний розвиток громади як єдиного цілісного адміністративно-територіального організму;
4) необхідністю визначити пріоритети, цілі, завдання і заходи, а також проекти, реалізація яких стане практичними кроками у досягненні бажаних/запланованих цілей розвитку громади.
Методичною основою розроблення Програми є Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», рекомендації Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України щодо типової структури програми, інших нормативно-правових актів щодо прогнозування.
При розробленні Програми враховано положення:
Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 06.08.2014 № 385;
постанови Кабінету міністрів України від 07.10.2015 № 821 «Деякі питання реалізації у 2015-2017 роках Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року»;
постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»;
вимог до реалізації Плану дій «Україна – ЄС», схваленого Кабінетом міністрів України 12.02.2005;
розпорядження Кабінету міністрів України від 01.10.2014 № 902 «Про національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року»;
Стратегії регіонального розвитку Запорізької області на період до 2020 року,
методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади.
Програма розроблена в робочому порядку за участі депутатів ради, виконавчого комітету сільської ради, всіх зацікавлених осіб та громадськості.
1. Аналітичний огляд соціально-економічного стану громади
Загальна характеристика громади
До складу Підгірненської об’єднаної територіальної громади, з центром у селі Підгірне, входять: село Широке, с.Долинка, с.Зелений Гай, с.Переможне, с.Грозове, с.Гладке, с.Коновалова, с.Тернувате.
Центр громади знаходиться на відстані 57 км від обласного центру.
Основними територіальними сусідами громади з південного боку є Михайлівський район, зі сходу - Оріхівський з північного та західного боків межує з сільськими радами Василівського району.
На території громади розвинута транспортна інфраструктура( автобусні маршрути місцевого, районного, обласного сполучення, таксі) Протяжність асфальтованих доріг – 35,37 км., ґрунтових – 2,05 км.
Р 37 — автомобільний шлях регіонального значення проходить територією Запорізької області через Енергодар — Василівку –Бердянськ.
Протікає річка Карачекрак.
Загальна площа території становить 19032,9 тис.га, у т.ч.:
Площа земель сільськогосподарського призначення складає 17126,369
Площа ріллі-15134,888
Площа багаторічних насаджень-181,050
Площа сінокосів-36,20
Площа пасовищ – 1774,192,
На території громади знаходяться 5 ставків загальною площею 25,03 га.
1.1. Демографічна ситуація
Загальна кількість мешканців громади станом на 01.01.2018 року складає- 2513 осіб, у тому числі дітей: дошкільного віку – 166 осіб, шкільного віку – 358 осіб.
с. Підгірне – 822 особи
с. Гладке – 73 особи
с. Зелений Гай – 245 осіб
с. Широке – 671 осіб
с. Переможне – 164 особи
с. Тернувате – 20 осіб
с. Долинка – 359 осіб
с. Грозове – 130 осіб
с. Коновалова – 29 осіб
Важливим для повного розуміння місцевої демографічної ситуації є аналіз вікової структури населення.
Станом на 01.01.2018 рік працездатного населення 1238 осіб. Із них зайнятих в усіх сферах виробництва близько 311 осіб.
Національності – українці, росіяни, вірмени, греки, казахи.
У 2017 році народилось 15 дітей, померло – 42 чоловіка.
Таким чином, демографічна ситуація, як прояв особливостей відтворення населення за основними його процесами, в громаді характеризується за попередній рік як несприятлива.
1.2. Ринок праці
На території громади немає промислових підприємств, зареєстровано 55 сільськогосподарських виробництва, в тому числі 7 товариств з обмеженою відповідальністю, 29 фермерських господарств, 17 приватних підприємств, 1-з державною власністю, 1 з кооперативною.
На території громади чисельність економічно активного населення у віці 18 – 60 років становить 1494 осіб.
1.3. Стан розвитку інфраструктури
Транспортно-дорожній комплекс
Транспортний комплекс є важливою складовою у галузевій структурі економіки Підгірненської сільської ради. На території громади розвинута транспортна інфраструктура (автобусні маршрути місцевого, районного, обласного сполучення, таксі) Протяжність асфальтованих доріг – 35,37 км., ґрунтових – 2,05 км.
Через територію громади проходять автошляхи: М18 (Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта) — автомобільний шлях міжнародного значення який проходить територією Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Херсонської областей та АРК. Збігається з частиною європейського маршруту E105 (Кіркенес — Санкт-Петербург — Москва — Харків — Ялта);
По території громади проходить автотраса державного значення Запоріжжя-Бердянськ. На відстані 7 км від центру громади – с. Підгірне знаходиться залізнична колія Придніпровської залізниці із станцією «Таврійськ».
Дорожня інфраструктура потребує капітальних та поточних ремонтних робіт. У зв’язку з складним фінансово-економічним станом в країні, в останні декілька років виділення коштів на проведення робіт з капітального та(або) поточного ремонтів дорожнього покриття не було.
Екологія
Стан навколишнього природного середовища громади має значний вплив на здоров’я, тому забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - обов’язкова умова розвитку господарської діяльності підприємств та організації. Виконавчий комітет постійно тримає на контролі питання екобезпеки.
Поверхневі водні об’єкти громади представлені річками Карачекрак та штучними ставками. Населені пункти не мають проблеми щодо забезпечення питною водою. Громада доглядає за цвинтарями. Раціональне та екологічне використання природних ресурсів, господарське ставлення до них, застосування новітніх технологій та інші заходи позитивно впливають на зменшення шкідливого впливу на навколишнє природне середовище та підвищують екологічну безпеку життєдіяльності людини.
Основним напрямком діяльності у сфері охорони навколишнього природного середовища є забезпечення безпечних умов проживання населення та створення необхідних передумов до самого розвитку територіальної громади. Забезпечення виконання заходів екологічної безпеки в громаді здійснюється виконавчим комітетом Підгірненської сільської ради, комунальним підприємством «Родник».
Негайного вирішення потребують проблеми зберігання та переробки побутових відходів, охорона та раціональне використання водних, земельних ресурсів та зелених насаджень.
Стан навколишнього природного середовища громади можна охарактеризувати, як задовільний, оскільки на його території відсутні підприємства промисловості.
Забруднення ґрунту у межах норми відбувається при використанні засобів хімізації в аграрному секторі громади.
Крім того, має місце недотримання принципів сівозміни для збереження родючості ґрунтів.
На території громади відсутні підприємства, які скидають забруднюючі речовини у поверхневі води.
Організованим вивозом сміття не забезпечується населення та суб’єкти господарювання громади.
Вивіз сміття до місця видалення відходів здійснюється самовивозом суб’єктами господарювання і населенням, що призводить до виникнення стихійних звалищ.
Енергозбереження та енергозабезпеченість
Фактор енергозбереження є одним із визначальних для забезпечення стабільного розвитку громади. Політика у цій сфері буде спрямована на зниження витрат на оплату за енергоносії та утримання бюджетної сфери громади.
Надавачем послуг газопостачання - є Токмацький цех Запорізького управління по експлуатації газового господарства ПАТ «Запоріжгаз»
Газифіковано житлових будинків – 81%.
Станом на 01.01.2018 року газифіковані 2 заклади освіти.
Підприємницька діяльність та аграрна політика
На території громади зареєстровано 56 суб’єктів підприємницької діяльності: 17 фізичних осіб-підприємців та 39 юридичних осіб.
Суб’єкти підприємницької діяльності здійснюють свою діяльність:
підприємства господарського харчування – 4 одиниць.
АЗС – 5 од., в т.ч. газові – 1 од.
СТО – 1 од.
авто мийка – 1 од.
фермерські господарства – 29 од.
ТОВ - 8 од
Сільськогосподарські підприємства – 8 од
Землекористування сільськогосподарських угідь громади складає 17126,37 гектарів, з них 15134,89 гектарів рілля.
Структура земель із зазначенням їх площі наведена в таблиці № 1.
Таблиця № 1
Категорія земель |
Площа, га |
ВСЬОГО: |
19032,9 |
У т.ч. земель державної власності |
3876,09 |
Землі комунальної власності |
535,18 |
Землі колективної власності |
1557,52 |
Землі приватної власності |
14493,64 |
Сільськогосподарську галузь громади представляють: 8 товариств з обмеженою відповідальністю, 29 фермерських господарств, 3 – навчальних заклада, 490 одноосібників, які зареєстровані на території громади. Найбільші з них зазначені в таблиці № 2:
Таблиця № 2
№ з/п |
Найменування суб’єкта господарювання |
Площа земель в користуванні, га |
Площа орендованих земель у громадян |
1 |
ТОВ «Запорізька насіннєва станція» |
233,09 |
233,09 |
2 |
СФГ «Фенікс» |
484,52 |
435,52 |
3 |
СФГ «Дар» |
1195,48 |
635,55 |
4 |
СФГ «Нива» |
106,05 |
- |
5 |
СФГ «Промінь» |
265,76 |
- |
6 |
СФГ «Прогрес» |
51,6 |
51,6 |
7 |
СФГ «Козирєви» |
50,0 |
- |
8 |
ФГ «Шевро» |
203,10 |
178,55 |
9 |
СВК «Еристівка» |
1099,70 |
1077,38 |
10 |
ФГ «Лідер» |
94,95 |
31,04 |
11 |
ТОВ «Віктор» |
1736,45 |
1736,46 |
12 |
ФГ «Таврія-Скіф» |
745,3 |
745,3 |
13 |
СФГ «Наталі » |
593,16 |
543,16 |
14 |
СФГ «Успіх » |
255,77 |
219,77 |
15 |
СФГ «Олександр» |
187,00 |
162,84 |
16 |
СФГ «Алекс-2000» |
50,0 |
- |
17 |
ФГ «Дарина-Агро» |
7,25 |
- |
18 |
ФГ «Либідь» |
4,0 |
- |
19 |
ФГ «Ліана-Плюс» |
40,0 |
40,0 |
20 |
ФГ «Вікторія-2а» |
6,08 |
- |
21 |
ФГ «Верх-2012» |
14,4 |
14,4 |
22 |
ТОВ «Гранд-Агро-2012» |
20,95 |
20,95 |
23 |
ФГ «Копані» |
63,13 |
13,61 |
24 |
ФГ «Курс» |
36,6 |
- |
25 |
СФГ «ІОН» |
36,67 |
- |
26 |
ФГ «Мак» |
14,57 |
14,57 |
27 |
СФГ «Жайворонок» |
25,0 |
- |
28 |
ТОВ «Таврійські поля» |
147,2 |
147,2 |
29 |
ТОВ «Пролісок-Агро» |
250,73 |
241,50 |
30 |
ФГ «Надія» |
413,54 |
407,59 |
31 |
СФГ «Ясени» |
14,89 |
14,89 |
32 |
ФГ «Максим» |
22,6 |
- |
1.4. Соціальна сфера
Освіта
Система освіти ОТГ являє собой сталу мережу освітніх закладів, що задовольняють освітні потреби населення.
Освіту в громаді забеспечують 3 загальноосвітні школи, а саме:
Мережа закладів освіти
Таблиця № 3
№ з/п |
Назва закладу та його філій |
Кількість працюючих |
Кількість учнів |
1. |
Широківська ЗОШ І-ІІ ст |
13 |
51 |
2. |
Долинська ЗОШ І-ІІ ст |
24 |
52 |
3 |
Підгірненська ЗОШ І-ІІ ст |
22 |
58 |
Підтримка сім’ї, дітей та молоді
У ході економічного та соціального реформування з’явився ряд несприятливих факторів, які негативно впливають на стан сімей. Передусім це стосується демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я, економічного стану сімей, сімейного безробіття, виховання дітей у сім`ї та їх навчання. Потребують розв’язання проблеми професійної підготовки, продуктивної зайнятості, охорони здоров’я, соціального забезпечення.
Заклади культури
На території громади діють 2 будинки культури, 4 бібліотеки. Відновлені та функціонують Храм Казанської Ікони Божої Матері в с. Підгірне та Храм Св.Серафіма Саровського в с.Широке.
За період 2017 р. після капітального ремонту було відкрито Широківський сільський будинок культури. На теперішній час стоїть питання проведення ремонтних робіт в закладі культури в с. Підгірне.
На території с. Широке облаштований дитячий майданчик для проведення дозвілля та відпочинку з дітьми. В будинках культури постійно функціонують різні кружки. Проведення місцевих свят здійснюють творчі ансамблі самодіяльності які організовані при будинках культури.
. В актових залах сільських клубів проводяться святкові заходи, інші культурно-мистецькі заходи, пов’язані з відзначенням календарних та пам’ятних дат в Україні, концерти, збори, робота гуртків.
Таблиця № 4
Мережа закладів культури
№ з/п |
Назва закладу |
Кількість працюючих |
1 |
Широківський сільський будинок культури |
2 |
2 |
Підгірненський сільський будинок культури |
2 |
3 |
Сільська бібліотека с.Широке |
1 |
4 |
Сільська бібліотека с. Підгірне |
1 |
5 |
Сільська бібліотека с. Долинка |
1 |
6 |
Народня бібліотека «Приватного музею с. Еристівка» |
1 |
Охорона здоров’я
Медичне обслуговування населення громади здійснюється комунальним закладом «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Василівської ЦРЛ, до складу якого входять 4 фельдшерських пунктів (с. Підгірне, с. Широке, с. Долинка, с. Переможне)
Таблиця № 5
Мережа закладів охорони здоров’я
№ з/п |
Назва медичного закладу |
Кількість працюючих |
1 |
ФАП с. Широке |
2 |
2 |
ФАП с. Підгірне |
2 |
3 |
ФАП с. Долинка |
2 |
4 |
ФАП с. Переможне |
2 |
1.5. Динаміка та особливості соціально-економічного розвитку
До складу Підгірненської сільської об’єднаної територіальної громади ввійшло 9 сіл, що входили до складу Підгірненської та Широківської сільських рад. Населення новоствореної громади склало 2513 чоловік, а загальна площа – 19032,9 га.
З отриманням статусу громади, й послідуючим за цим розширенням прав, повноважень і функцій передбачених чинним законодавством, Підгірненська сільська рада починаючи з 2018 року почала активно й ефективно реалізовувати своє право на самостійний розвиток.
На сьогодні галузь освіти складається з 3-х навчальних закладів, у яких 59 працюючих та 161 учнів.
Галузь культури отримала в підпорядкування 4 сільських бібліотеки, 2 сільських будинки культури.
Але основним здобутком для громади після її утворення стало значне розширення повноважень у питаннях формування бюджету. Завдяки фінансовій децентралізації, переходом на прямі відносини з держбюджетом та розширенням інструментів і можливостей із залучення коштів, бюджет Підгірненської сільської ради дозволив забезпечити функціювання цих галузей.
Поточні видатки були б неможливі без відповідного фінансового забезпечення. Крім податкових надходжень, до бюджету в І кварталі 2018 році залучена сума в 1616741 грн. за рахунок субвенцій та дотацій. Такий потужний фінансовий ресурс дозволив у повному обсязі виконувати всі визначені чинним законодавством повноваження та забезпечити розвиток території.
1.6. Фінансово-бюджетна ситуація
Надходження до бюджету сільської об’єднаної територіальної громади з урахуванням міжбюджетних трансфертів (без урахування власних надходжень бюджетних установ) у І кварталі 2018 р планувалося отримати в сумі 3354641 грн.
Доходи і видатки місцевого бюджету за (без власних надходжень) станом на 01.04.2018 грн. |
|
Доходи всього |
4828852 |
в т.ч. доходи (загальний фонд з трансфертами) |
4828530 |
Доходи (спеціальний фонд) з трансфертами |
322 |
Видатки всього |
2814931 |
в т. ч. видатки (загальний фонд) |
2814931 |
видатки (спеціальний фонд) |
- |
Структура доходної частини загального та спеціального фонду (з власними надходженнями) |
|
Субвенція з державного бюджету |
1361000 |
Дотації |
217500 |
Доходи по загальному фонду |
3211789 |
з них податок з доходів фізичних осіб |
491134 |
Доходи (спеціальний фонд) з власними надходженнями |
322 |
По доходах загального фонду фактично отримано 3211789 грн.
Основну питому вагу надходжень загального фонду за І квартал 2018 р склали податкові надходження, в тому числі: податок та збір на доходи фізичних осіб в сумі 491134 грн.; акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в сумі 1612976 грн.; податок на майно в сумі 357835 грн.; єдиний податок в сумі 735952 грн.
Структура трансфертів загального фонду, які надійшли до бюджету у І кварталі 2018 р становить 1616741 грн. і складається із:
базової дотації в сумі 217500 грн.,
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад в сумі 1361000 грн.,
освітньої субвенції в сумі 907341 грн.; медичної субвенції в сумі 491900 грн.
Доходна частина спеціального фонду (без врахування власних надходжень бюджетних установ) складається з :
екологічного податку - надійшло 322 грн.;
Аналіз доходів Підгірненської ОТГ за І квартал 2018 р.
Доходи |
Уточнений план |
Факт |
% викон. |
Податкові надходження |
1736700 |
3201573 |
184,3481 |
Податки на доходи, податки на прибуток, податки на збільшення ринкової вартості |
250000 |
493725,3 |
197,4901 |
Податок та збір на доходи фізичних осіб |
250000 |
491134,3 |
196,4537 |
Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати |
234000 |
444166,6 |
189,8148 |
Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата |
1000 |
29031,58 |
2903,158 |
Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування |
15000 |
17936,17 |
119,5745 |
Внутрішні податки на товари та послуги |
930000 |
1612976 |
173,4382 |
Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів |
180000 |
371503,4 |
206,3908 |
Місцеві податки |
556700 |
1093786 |
196,4768 |
Податок на майно |
248700 |
357834,8 |
143,8821 |
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості |
0 |
0 |
0 |
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості |
0 |
0 |
0 |
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості |
0 |
54834,66 |
0 |
Земельний податок з юридичних осіб |
11700 |
17303,82 |
147,8959 |
Орендна плата з юридичних осіб |
195000 |
245955,3 |
126,1309 |
Земельний податок з фізичних осіб |
0 |
878,13 |
0 |
Орендна плата з фізичних осіб |
42000 |
38862,93 |
95,53079 |
Транспортний податок з юридичних осіб |
- |
- |
- |
Єдиний податок |
308000 |
735951,6 |
238,9453 |
Єдиний податок з юридичних осіб |
20000 |
49401,52 |
247,0076 |
Єдиний податок з фізичних осіб |
48000 |
60059 |
125,1229 |
Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків |
240000 |
626491 |
261,0379 |
Неподаткові надходження |
1200 |
10215,78 |
851,315 |
Доходи від власності та підприємницької діяльності |
0 |
0 |
0 |
Інші надходження |
0 |
0 |
0 |
Адміністративні штрафи та інші санкції |
0 |
0 |
0 |
Адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності |
1200 |
1451,78 |
120,9817 |
Плата за надання адміністративних послуг |
0 |
0 |
0 |
Державне мито |
0 |
402,22 |
0 |
Державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування |
0 |
7,82 |
0 |
Державне мито, не віднесене до інших категорій |
0 |
0 |
0 |
Державне мито, пов`язане з видачею та оформленням закордонних паспортів (посвідок) та паспортів громадян України |
0 |
394,4 |
0 |
Інші неподаткові надходження |
0 |
8764 |
0 |
Офіційні трансферти |
1616741 |
1616741 |
100 |
Від органів державного управління |
1616741 |
1616741 |
100 |
Дотації |
217500 |
217500 |
100 |
Базова дотація |
217500 |
217500 |
100 |
Субвенції |
1361000 |
1361000 |
100 |
Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам |
869100 |
869100 |
100 |
Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам |
491900 |
491900 |
100 |
Субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам |
38241 |
38241 |
100 |
Субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду |
38241 |
38241 |
100 |
Всього без урахування трансфертів |
1737900 |
3211789 |
184,8086 |
ВСЬОГО |
3354641 |
4828530 |
143,9358 |
З бюджету об’єднаної територіальної громади фінансуються наступні бюджетні установи:
3 комунальних заклади (Широківська, Підгірненська, Долинська ЗОШ І-ІІ ст.)
2 комунальних заклади: (Широківський та Підгірненський СБК) і 3 бібліотеки;
Аналіз видатків загального фонду Підгірненської ОТГ за І квартал 2018 р.
Показник |
Уточнений квартальний план |
Касові видатки |
% виконання на вказаний період |
Органи місцевого самоврядування |
1178010 |
535891 |
|
Дошкільні заклади освіти |
- |
- |
- |
Загальноосвітні школи (в т. ч. школа-дитячий садок, інтернат при школі), спеціалізовані школи, ліцеї, гімназії, колегіуми |
2097861 |
1735523 |
|
Інші видатки на соціальний захист населення |
31000 |
||
Заходи з оздоровлення та відпочинку дітей, крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
- |
- |
- |
Благоустрій міст, сіл, селищ |
74000 |
39650 |
|
Бібліотеки |
79638 |
3304 |
|
Палаци і будинки культури, клуби та інші заклади клубного типу |
79431 |
8663 |
|
Інші культурно-освітні заклади та заходи |
4000 |
||
Видатки на проведення робіт, пов`язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг |
- |
- |
- |
Проведення місцевих виборів |
- |
- |
- |
Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам |
491900 |
491900 |
|
Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів |
- |
- |
- |
Інші субвенції |
- |
- |
- |
Інші видатки |
100000 |
- |
- |
Усього |
4135840 |
2814931 |
SWOT – аналіз Підгірненської ОТГ На основі соціально-економічного аналізу визначено такі сильні й слабкі чинники (сторони) та можливі зовнішні впливи (можливості та загрози) на подальший соціальний та економічний розвиток Підгірненської об’єднаної територіальної громади.
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
1. Розміщення ОТГ на перехресті доріг та можливість вільного сполучення з обласним центром, районими центрами та суміжними громадами 2. Наявність вільних земельних ресурсів для громадської забудови та інвестиційної діяльності (залучення інвестицій). 3. Сприятливі умови для ведення сільського господарства. 4. Наявність водного та рекреаційного ресурсу у вигляді ставків 5. Трудові людські ресурси: працелюбні, освічені люди; 6. Наявна інфраструктура основних адміністративних, освітніх, медичних послуг. |
1. Відсутність генерального плану 2. Мала чисельність громади 3. Низький рівень організації дозвілля населення у селах громади 4. міграція, виїзд в першу чергу молоді в пошуках роботи; 5. стихійні сміттєзвалища; 6. Низький рівень підприємницької активності, відсутність взаємодії бізнесу, громади, влади/ низький рівень активності трудових ресурсів |
Можливості |
Загрози |
1. Прийняття Закону України «Про передачу повноважень розпорядження землями поза межами населених пунктів в ОТГ» стане потужним фактором залучення інвестицій у громаду. 2. Початок діяльності в Україні проектів міжнародної технічної допомоги, які підтримуватимуть об‘єднані громади 3. Участь у міжнародних та всеукраїнських проектах, грантах, які направлені на розвиток ОТГ 4. Залучення інвесторів для освоєння інвестиційно привабливих територій |
1. Нестабільність національної валюти (ризики інфляції, девальвації) 2. Незадовільний демографічний процес (перевага смертністю над народжуваністю, еміграції над імміграцією). 3. Руйнування автодоріг через постійний рух великовантажного транспорту 4. Політична та економічна нестабільність, зростання соціальної напруги в суспільстві у зв’язку з військовими діями на сході країни 5. Недостатній досвід і поінформованість в залученні коштів з закордонних фондів 6. Відсутність інвестицій. |
2. Цілі та пріоритети розвитку громади
Для забезпечення сталого економічного і соціального розвитку об’єднаної територіальної громади, на основі аналізу результатів розвитку за попередній період, нагальних потреб територіальної громади і можливостей сільського бюджету, визначено цілі, пріоритети та завдання Підгірненської об’єднаної територіальної громади.
ПРІОРИТЕТ 1: економічний розвиток громади
ЦІЛІ: створення позитивного іміджу Підгірненської громади для залучення інвестицій в економіку громади, впровадження інвестиційних проектів та програм,
розвиток малого та середнього підприємництва, насамперед в аграрному секторі економіки;
впровадження заходів для підвищення рівня зайнятості населення.
ПРІОРИТЕТ 2: створення комфортних умов на території громади
ЦІЛІ: модернізація та розвиток інфраструктури громади;
ремонт доріг та благоустрій;
створення енергоощадливої системи енергопостачання громади;
безпечне та сприятливе довкілля для життя та здоров’я населення громади;
створення системи збору та утилізації відходів;
ПРІОРИТЕТ 3: створення свідомої та активної громади з високою якістю
життя
ЦІЛІ: удосконалення системи комунікації з громадою;
забезпечення високої якості життя громадян;
3. Основні завдання та механізм реалізації Програми соціально-економічного розвитку Підгірненської об’єднаної територіальної громади
Пріоритет 1. Економічний розвиток громади
Ціль 1.1. Створення позитивного іміджу Підгірненської громади для залучення інвестицій в економіку громади, впровадження інвестиційних проектів та програм
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
1.1.1. Розробка інвестиційного паспорта Підгірненської об’єднаної територіальної громади |
2018 |
Розробка інвестиційного паспорту Підгірненської об’єднаної територіальної громади |
Наявність інвестиційно-го паспорту громади |
Визначення найбільш ефективних та соціально значимих для громади бізнес-пропозицій, направлених на розвиток економіки |
1.1.2. Розроблення генеральних планів, поєднаних з планами зонування територій (зонінгом) сіл Підгірне, Широке, Зелений Гай. Грозове, Гладке, Долинка, Коновалова, Переможне та Тернувате Підгірнен-ської сільської ради Василівського району Запорізької області |
2018 |
Розроблення генеральних планів, поєднаних з планами зонуван-ня територій (зонінгом) сіл Підгірне, Широке, Зелений Гай. Грозове, Гладке, Долинка, Конова-лове, Переможне та Тернувате Під-гірненської сільсь-кої ради Василів-ського району Запорізької області |
Наявність генерального плану, зонінг-плану населених пунктів |
Отримання повної містобудівної інформації про територію громади |
Ціль 1.2. Розвиток малого та середнього підприємництва, насамперед в аграрному секторі економіки
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
1.2.1. Підтримка малого підприємниц-тва, сприяння у розробці та реалізації на території громади сучасних інвестицій-них проектів та подальший супровід під час реалізації проектів |
2018-2020 |
Програма підтримки у сфері підприємництва та надання житлово-комунальних послуг |
Надання методичної та практичної допомоги у відкритті власної справи |
Створення умов для покращення фінансового та матеріального стану мешканцям громади |
1.2.2. Співпраця з місцевими сільгоспвиробниками щодо залучення ними інвестицій в аграрну сферу економіки громади |
2018-2020 |
Семінари, круглі столи з сільгоспвиробниками щодо залучення інвестицій, в тому числі у всеукраїнських, обласних заходах в аграрному секторі |
Проведення семінарів, навчань, круглих столів з сільгоспвиробниками щодо залучення інвестицій |
Розширення ринків збуту та налагодження зв’язків щодо подальшої пере-робки сільсько-господарської продукції місце-вих сільгоспви-робників |
1.2.3. Посилення конструктивної взаємодії органу місцевого самоврядування та суб’єктів малого та середнього підприємництва |
2018-2020 |
Відкриті діалоги, круглі столи, громадські слухання, проведення спільних проектів, в тому числі інвестиційних |
Проведення круглих столів, діалогу, громадських слухань, реалізації спільних проектів |
Взаємодія та порозуміння між органом місцевого самоврядування та суб’єктами підприємницької діяльності |
Ціль 1.3. Впровадження заходів для підвищення рівня зайнятості населення
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
1.3.1. Сприяння збереженню існуючих робочих місць, напрямків діяльності на підприємствах та в організаціях громади, зі створенням нових робочих місць |
2018-2020 |
Відкриті діалоги, круглі столи, громадські слухан-ня, проведення спільних проектів, в тому числі інвестиційних |
Зниження рівня безробіття |
Сприяння зайнятості населення, зниження рівня безробіття |
1.3.2. Організація та проведення оплачу вальних громадських робіт |
2018-2020 |
Програма організа-ції оплачуваних громадських робіт на території Під-гірненської сільсь-кої ради (щорічно) |
Працевлаштування населення |
Забезпечення тимчасової зайнятості населення |
Пріоритет 2. Створення комфортних умов на території громади
Ціль 2.1. Модернізація та розвиток інфраструктури громади
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
2.1.1. Виготовлення ПКД «Реконструкціїя будівлі сільської ради за адресою: с. Підгірне, вул. Чкалова, 101 Васи-лівського району Запорізької області» |
2018-2020 |
Виготовлення ПКД «Реконструкціїя будівлі сільської ради за адресою: с. Підгірне, вул. Чкалова, 101 Васи-лівського району Запорізької області» |
Реконструкція будівлі |
Покращення умов праці спеціалістів сільської ради |
2.1.2. Реконструкція системи опалення сільського будинку культури с.Підгірне |
2018-2020 |
Зроблено кошто-рис на реконструк-цію сільського будинку культури вул.Чкалова,84 |
Реконструкція системи опа-лення сільсь-кого будинку культури в с. Підгірне |
Зменшення навантаження на місцевий бюджет для утримання закладу |
Ціль 2.2. Ремонт доріг та благоустрій
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
2.2.1. Ремонт доріг та тротуарів |
2018-2020 |
Благоустрій сіл, які знаходяться на території Підгір-ненської сільської ради на 2018-2020 роки |
Капітальний ремонт дороги від буд.№ 102а по вул.Чкалова до буд.№ 126 по вул..Кравця с. Підгірне |
Створення безпечних та комфортних умов для мешканців громади та учасників дорожнього руху |
Поточний ремонт доріг на території Підгірненської сільської ради |
Ціль 2.3. Створення енергоощадливої системи енергопостачання громади
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
2.3.1. Реконструкція мережі вуличного освітлення на території Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області |
2018-2020 |
Реконструкція мережі вуличного освітлення на території Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області: с. Підгірне Василівського району Запорізької області по вулицях Чкалова, Кравця |
Реконструкція мережі вуличного освітлення |
Забезпечення освітлення території громади, створення комфортних умов для переміщення мешканців в темний період, змен-шення злочи-нності та правопорушень на терто-рії громади |
2.3.2. Поточний ремонт вузлів обліку електроенергії об’єктів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області» |
2018-2020 |
Поточний ремонт вузлів обліку електроенергії об’єктів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області |
ремонт вузлів обліку електроенергії розпочато 23.04.2018 |
Удосконалення обліку електроенер-гії об’єктів Підгірненської сільської ради Василів-ського райо-ну Запорізь- ,кої області |
Ціль 2.4. Безпечне та сприятливе довкілля для життя та здоров’я населення громади
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
2.4.1. Розробка цільової програми охорони довкілля |
2018-2020 |
Розробка цільової програми охорони довкілля |
Наявність цільової програми охорони довкілля |
Системне виконання заходів з дотримання екологічних, санітарних вимог щодо охорони довкілля |
2.4.2. Здійснення заходів з виготовлення проекту розчищення русла річки Карачекрак |
2018-2020 |
Заходи щодо виготовлення проекту з відновлення та підтримання сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану річок об’єднаної територіальної громади Підгірненської сільської ради |
Проведено заходи з виготовлення проекту щодо відновлення та підтримання сприятливого гідрологічного та санітарного стану річки |
Покращення санітарного стану та збільшення водного балансу річок, розташованих на території громади |
Ціль 2.5. Створення системи збору та утилізації відходів
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
2.5.1. Організація місць збору сміття та його вивезення |
2018-2020 |
Придбання контейнерів для збирання твердих побутових відходів; придбання спеціальної техніки для збирання та вивезенням твердих побутових відходів |
Придбано контейнери та спеціальну техніку для збирання та вивезення твердих побутових відходів |
Організація збирання твердих побутових відходів, забезпечення чистоти населених пунктів, підвищення рівня культури населення громади у поводженні з твердими побутовими відходами |
Пріоритет 3. Створення свідомої та активної громади з високою якістю життя
Ціль 3.1. Удосконалення системи комунікації з громадою
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
3.1.1. Залучення мешканців громади, колективів навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, громадських організацій, трудових колективів підприємств, установ, організацій до обговорення нагальних потреб |
2018-2020 |
Громадські слухання, збори за місцем проживання, зустрічі, звіти |
Проведено обговорення з нагальних питань, з отриманням пропозицій від мешканців громади |
Співпраця з мешканцями громади та громадкостю, широке інформува-ння населен-ня щодо напрямків роботи та ро-звитку грома-ди, в тому числі з залу-ченням мережі бібліотек |
3.1.2. Створення системи залучення молоді до проектів змістовного довкілля |
2020 |
Проект «Реконструкція КЗ «Підгірненська ЗОШ І-ІІ ст.» Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, з прибудовою спортивного залу та корпусу під дошкільний заклад з термомодерні-зацією будівель» |
Реконструйований комунальний заклад «Підгірненська ЗОШ І-ІІ ст.» |
Залучення дітей та молоді до здорового та активного способу життя |
Ціль 3.2. Забезпечення високої якості життя громадян
Завдання |
Строки виконання |
Програми, проекти, заходи |
Показники виконання |
Очікуваний результат |
3.2.1. Забезпечення якісних сучасних медичних послуг в частині первинної медичної допомоги |
2018-2020 |
Будівництво сучасного приміщення Широківської амбулаторії |
Виготовлення ПКД на будівництво |
Створення сприятливих умов для надання медичних послуг населенню громади |
3.2.2. Забезпечення системи освіти |
2018-2020 |
Впровадження сучасних інформа-ційно-комунікацій-них технологій у навчальних закладах громади, що забезпечують удосконалення навчально-вихов-ного процесу, доступність та ефективність освіти |
Придбання сучасної комп’ютерної техніки |
Створення умов для ефективного функціонування навчального закладу, надання якісних освітніх послуг дітям шкільного віку |
2018 |
Поповнення автобусного автопарку |
Придбання шкільного автобусу |
Створення умов для безпечного та своєчасного підвозу школярів |
4. Фінансове забезпечення реалізації Програми
Орієнтовні обсяги та джерела фінансування завдань та заходів Програми.
Пріоритет 1. Економічний розвиток громади
Ціль 1.1. Створення позитивного іміджу Підгірненської громади для залучення інвестицій в економіку громади, впровадження інвестиційних проектів та програм
Завдання |
Програми, проекти, заходи |
Обсяги та джерела фінансування, грн. |
||
Державний бюджет |
Місцевий бюджет, в т.ч. обласний |
Інші джерела (ЄС/ПРООН) |
||
1.1.1. Розробка інвестиційного паспорта Підгірнен-ської об’єднаної територіальної громади |
Розробка інвестиційного паспорта Підгірненської об’єднаної територіальної громади |
Не потребує фінансування |
||
1.1.2. Розроблення генеральних планів, поєднаних з планами зонування територій (зонінгом) сіл Підгірне, Широке, Зелений Гай. Грозове, Гладке, Долинка, Коновалова, Переможне та Терну-вате Підгірненської сільської ради Василів-ського району Запорізької області |
Розроблення генеральних планів, поєднаних з планами зонування територій (зо-нінгом) сіл Підгірне, Широ-ке, Зелений Гай. Грозове, Гладке, Долинка, Конова-лове, Переможне та Терну-вате Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області |
2000000 |
Ціль 1.2. Розвиток малого та середнього підприємництва, насамперед в аграрному секторі економіки
Завдання |
Програми, проекти, заходи |
Обсяги та джерела фінансування, грн. |
||
Державний бюджет |
Місцевий бюджет |
Інші джерела (ЄС/ПРООН) |
||
1.2.1. Підтримка малого підприєм-ництва, сприяння у розробці та реалізації на території громади сучасних інвести-ційних проектів та подальший супровід під час реалізації проектів |
Програма підтримки у сфері підприємництва та надання житлово-комунальних послуг |
Не потребує фінансування |
||
1.2.2. Співпраця з місцевими сільгосп-виробниками щодо залучення ними інвестицій в аграрну сферу економіки громади |
Семінари, круглі столи з сільгоспвиробниками щодо залучення інвестицій, в тому числі у всеукраїнських, обласних заходах в аграрному секторі |
Не потребує фінансування |
||
1.2.3. Посилення конструктивної взаємодії органу місцевого самоврядування та суб’єктів малого та середнього підприємництва |
Відкриті діалоги, круглі столи, громадські слухання, проведення спільних проектів, в тому числі інвестиційних |
Не потребує фінансування |
Ціль 1.3. Впровадження заходів для підвищення рівня зайнятості населення
Завдання |
Програми, проекти, заходи |
Обсяги та джерела фінансування, грн. |
||
Державний бюджет |
Місцевий бюджет |
Інші джерела (ЄС/ПРООН) |
||
1.3.1. Сприяння збереженню існуючих робочих місць, напрямків діяльності на підприємствах та в організаціях громади, зі створенням нових робочих місць |
Відкриті діалоги, круглі столи, громадські слухання, проведення спільних проектів, в тому числі інвестиційних |
|||
1.3.2. Організація та проведення оплачу вальних громадських робіт |
Програма організації опла-чуваних громадських робіт на території Підгірненської сільської ради |
60000 |
Пріоритет 2. Створення комфортних умов на території громади
Ціль 2.1. Модернізація та розвиток інфраструктури громади
Завдання |
Програми, проекти, заходи |
Обсяги та джерела фінансування, грн. |
||
Державний бюджет |
Місцевий бюджет |
Інші джерела (ЄС/ПРООН) |
||
2.1.1. Проект «Реконструкція будівлі сільської ради за адресою: с. Підгірне, вул. Чкалова, 101 Василівського району Запорізької області» |
Проект «Реконструкція будівлі сільської ради за адресою: с. Підгірне, вул. Чкалова, 101 Василівського району Запорізької області» |
1376290 Оголошення Офіційні сайти держ установ |